Monday, December 14, 2015

FO: Nelly Headband

Pattern/ návod: Nelly by DROPS Design
Yarn/ příze: DROPS Alpaca by Garnstudio, colour 100 off white
                           DROPS Kid-silk by Garnstudio, colour 01 off white.

The pattern: I knitted the headband on a request for my mum and to be honest I didn´t enjoy the proccess very much. The pattern is very easy and rather boring... it also involves sewing which is always a mental challenge for me. (I mean it is defintely NOT difficult or time consuming, I have that "I-hate-sewing" block in my head.) Finishing this project was a matter of discipline.

Čelenka vznikla na objednávku pro mou maminku. Návod je velmi jednoduchý, až nudný a ještě k tomu je potřeba malinko šití... což znamená, že dokončit ho pro mne bylo otázkou disciplíny a skoro vůbec mě to nebavilo.

It is knitted at a very tight gauge and I suffered all the time with feeling that the combination of yarns needs larger needles to blossom out. I ended up with a narrow strip of knitted fabric that twisted around itself, but then came a miracle of blocking and everything was fixed.

Jedním z důvodů byla i skutečnost, že s přibývajícími centimetry jsem se utvrzovala v názoru, že by se to celé mělo plést na silnějších jehlicích, aby se oka mohla hezky rozvinout. Úplně jsem trpěla při pohledu na sešněrovanou přízi a když se ještě celý pás začal stáčet do ruličky, měla jsem sto chutí to vzdát a přiznat si porážku. Ale vytrvala jsem a byla jsem odměněna. Po vyprání a důkladném vypnutí se stal zázrak: namísto úzké ruličky jsem měla krajkový pás dvakrát tak široký.


The yarn: I reviewed the Kid-silk yarn here. As for DROPS Alpaca I still hesitate to make a clear opinion. May be I am not a fan of alpaca, I don´t know... I can´t say exact facts, it´s just a feeling. However the combination of these two yarns can work very well, especially knitted on larger needles. (I have a vision of oversized cardigan or plaid...)

Recenzi na přízi DROPS Kid-silk si můžete přečíst zde. Co se týče DROPS Alpaky, stále na ni nemám jednoznačný názor. Nedokážu říct konkrétně, co mi na ní vadí a jestli vůbec něco, možná mi jen nesedí alpaka obecně...zkusím z ní udělat svetr a pak se mi snad rozbřeskne.


Thank you for reading!/ Děkuji za Váš čas!

No comments:

Post a Comment