Monday, October 12, 2015

FO: Stormy August Sky

Pattern/ návod: August Sky by Maria Olson
Yarn/ příze: Madelinetosh Pashmina 
                       Colour/ barva: Dr. Zhivago´s Sky 
Cena: 1600,-


The pattern: Very clearly written, easy to follow. I planned to knit a mesh lace sweater this year and when I saw that the pattern was calling for only 2 skeins of Madelinetosh pashmina, there was nothing left to think about. It could be very quick knit, the pattern is very easy to memorize and I had more than 70% done in 2 weeks... Next time I would only change the neckline shaping by adding some short rows - in the original pattern there is actually no shaping, which means the sweater doesn´t have "front" and "back", they are both the same. It constatly glides up in the front which annoys me and makes me constatly pulling the hem down to keep the neckline in its place.

Jasně a srozumitelně napsaný, nikde vás nenechá na pochybách, co a jak máte dělat. Jedná se o jednoduchý raglán pletený shora, bez jakéhokoli tvarování v pase nebo u výstřihu. Technicky vzato je to tubus, který se díky krajkovému vzoru přizpůsobí křivkám vašeho těla. Původní design je trochu jiný, žebrování má začínat v nejužším místě pasu, ale to mi nesedělo. Mřížkový vzor je snadno zapamatovatelný, práce jde rychle od ruky - přes 70% jsme měla hotovo během 2 týdnů... Jsem spokojená, jen jednu věc bych příště udělala jinak: výstřih. Jedná se opravdu o ten nejjednodušší základní raglán, takže svetr nemá přední a zadní díl, oba jsou stejné. Při nošení se pak přední díl posouvá nahoru a zadní naopak mírně dolů, což mě rozčiluje a stále potahuji spodní okraj tak, aby výstřih zůstal na svém místě.

I also reccommend to wash the sweater during the knitting to check the length. The fabric grows significantly after washing! 

I did so probably three times to be sure about the right length and I did the same with the sleeves. It slowed down the whole process but it was really worth the effort. I also re-did the bottom hem twice until I was completely happy with the length and bind-off.

Během pletení doporučuji svetr vyprat a následně vyzkoušet pro kontrolu správné délky! Pletenina se po vyprání výrazně prodlouží, oka se "otevřou" a rozměry se dost změní!

Sama jsem to provedla asi třikrát s tělem svetru a jednou s rukávy a ačkoli to celý proces výroby zpomalilo, určitě se mi to vyplatilo. Také jsem dvakrát přeplétala spodní lem a zakončení ok než jsem byla konečně spokojená.

The yarn: Many yarns claims themselves to be "luxury", but only few of them deserves to be called so. Madelinetosh pashmina (75% merino, 15% silk, 10% cashmere) is beautiful and probably the most luxurious yarn I could ever knit with. It is similar to Malabrigo Silky Merino but finer, softer and more "luxurious". It is softer than Malabrigo Merino Worsted, which is told to be "buttery soft". Silk adds the fabric a light sheen, cashmere gives it warmth, ahhh... I love it so far but I can´t say more right now. I have worn my sweater only a few times and there are no signs of wearing, I´ll see later.

Řada přízí o sobě tvrdí, že jsou "luxusní", ale málo která si takové  označení skutečně zaslouží. Madelinetosh pashmina (75% merino, 15% hedvábí, 10% kašmír) je z té druhé kategorie. Nádherná, opravdu nádherná příze, asi nejkrásnější, ze které jsem zatím pletla. Trochu bych ji přirovnala k Silky Merino od Malabriga, ale je jemnější. A když už jsme u toho Malabriga, říká se o něm, že je "měkkoučké jako máslo" (Merino Worsted) - pak ale nevím, jak bych označila tuto pashminu, která je ještě o několik tříd jinde! :-) Příze je ručně barvená, věrohodně zachytit její odstín je dost obtížné a také se mění v závislosti na osvětlení. Hedvábí dodává pletenině jemný lesk, kašmír zase hřejivost... Jsem z ní nadšená, ale nerada bych dělala unáhlené závěry. Svetr jsem na sobě měla jen párkrát a zatím to na něm není vůbec znát, tak uvidíme.


Thank you for reading!/ Děkuji za Váš čas!


3 comments:

  1. Nadherny kusok Terezka! Pulover vyzera luxusne a praca precizne, neutralna seda sa bude vyborne kombinovat s farebnymi doplnkami.Zaujalo ma to pranie pocas pletenia... chcela by som Ta poprosit ci by mohla popisat ako si to robila? Bola som upozornena, ze vacsina vlnenych vyrobkov po oprati predlzi dlzku, tak sa mi zda Tvoj napad super, ale neviem si predstavit samotnu realizaciu... B.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky Bea! Praní v průběhu pletení zkusím zpracovat do samostatného článku, ale není to žádná věda. Rozpletený svetr jsem vzala tak jak byl a strčila do kyblíku s vlažnou vodou. Jen jse dávala pozor, aby se mi pokud možno nemáčely jehlice ve vodě, ale úplně se tomu vyhnout nedalo. Naštěstí jsem tentokrát pletla na kovových, ale i kdyby to byly dřevěné KnitPro, tak je jednoduše odšroubuji a dám místo nich plastové koncovky... Následně jsem svetr v ručníku jemně vyždímala a položila vodorovně na sušák uschnout. Nic jsem nevypínala, jen jsem ho malinko vytvarovala, aby to nebyl zmuchlaný raneček čehosi. Po uschnutí jsem ho na sebe navlékla (k tomu je potřeba práci rozdělit na více jehlic, jinak nejde přetáhnout přes hlavu) a bylo.

      Barva příze je vhodná spíš pro tlumené léto nebo léto obecně, ale přivezl mi ji Karel z New Yorku jako překvapení a mám k ní citový vztah. :-DDD A znáš mě, líbí se mi moc!!! Je taková tajemná, neprvoplánová...trochu háže odstíny do ocelově modré, holubičí šedé... pro mou poetickou duši ideální potrava!

      Delete
    2. Dakujem Ti za odpoved Terezka, zda sa to byt dost zlozite, ale pri takej kvalitnej priadzi to namacanie urcite stoji za namahu. Ak to niekedy popises este i v samostatnom clanku, budem sa tesit a urcite nielen ja.
      Ta farba je trochu tlmena, ale to vobec nevadi, dolezite je ze posobi chladne, ocelovo, kovovo a presne to Ty potrebujes. Ten kontrast sa da lahko dohnat doplnkami a ano - vlastne je to skvely kompromis medzi Tvojou farebnostou a osobnostou. Krasny den!

      Delete