Sunday, April 5, 2015

FO: Benetton hat

Pattern/ Návod: Autumn Aurora hat by Garnstudio
Yarn/ Příze: DROPS Alpaca
                   Colours: 9020 light pearl grey, 517 grey, 101 white, 2921 pink, 5575 navy blue,                                        6205 light blue, 3140 light pink


The pattern: My first attempt to the fair-isle technique. Although this is a learning project for me, the pattern isn´t the most suitable for beginners, because there are rows where you work with 3 threads at the same time - here you can you read how to choose your first fair-isle pattern to avoid my mistake. On the other hand, a hat is a great starting project and the 3-threads-thing wasn´t as difficult as it seemed to be. I simply held 3 threads in my left hand as if I was knitting with 2 threads.

Můj první pokus o fair-isle. Návod je sice napsaný dost srozumitelně, ale není vhodný pro úplné začátečníky, protože v některých řadách se pracuje se 3 barvami. Sama jsem si toho všimla až příliš pozdě a jelikož má povaha má raději výzvy než jistoty (a taky je líná párat), nenechala jsem se odradit. Zde si můžete přečíst, jak se mým chybám vyhnout a vybrat si takový návod, který povede k dobrému výsledku méně trnitou cestou. Na druhou stranu čepice je pro vyzkoušení fair-isle ideální a nakonec ani to pletení 3 barvami současně nebylo nijak hrozné. Pročetla jsem si návody, jak na to, prohlédla několik videí a všechno mi to připadalo tak složité, že jsem raději zkusila vzít všechna 3 vlákna do levé ruky, stejně jako kdybych pletla jen se dvěma. A ono to šlo, tak jsem u toho už zůstala! 

Actually, this hat is a training project for the Paper Dolls sweater. Now I can say that I have already swatched and blocked the yarn (which is new for me), I can see my colour combo choice in real knitted fabric, I can feel the fabric, I am self-confident enough about the technique - and I have a hat as a bonus! :-)

Benettonová čepice je pilotním projektem, přípravou na svetr Paper Dolls. Takhle teď můžu s klidem konstatovat, že mám upletený zkušební vzorek (z příze, která je pro mě nová), mohu posoudit vhodnost výběru barev i pleteninu samotnou a naučila jsem se potřebnou techniku - a k tomu mám navíc hotovu čepici!

As for the hat itself... it isn´t love for me. I don´t like its shape, it doesn´t suit me. I am also not sure about the colour combination, it lacks the "chic" factor and I don´t know why. Obviously I have a lot to learn about colour knitting! Also the silver grey colour looks a little bit muted (and "dirty") to my taste, it looks better in ball - which is a trouble, because I have already bought 6 more skeins for the sweater. Now I have a dilema if and how to change my colour plans and what to do with the extra skeins. In any case it is better to have a hat I won´t wear than to have a sweater I won´t like.

Tak to byla ta pozitiva... Upřímně řečeno z čepice samotné moc nadšená nejsem. Nesluší mi, má divný tvar - možná jsem to pokazila špatným vypnutím. Nejsem spokojená ani s barevnou kombinací, chybí ji šmrnc a lehkost, působí na mě rušivě, nesourodě a nudně. Navíc základní světle šedá barva vypadá na můj vkus příliš tlumeně, vedle výrazné růžové až špinavě, v klubíčku tyhle vlastnosti vůbec nevynikly. Což je průšvih, protože už mám nakoupeno 6 dalších klubek na svetr, právě tahle světle šedá měla být základní barvou. Každopádně je ale lepší zjistit tohle po upletení čepice než celého svetru.

The yarn: Great yarn for the fair-isle technique! Hairy enough, non-slippery and it blocks great. Even my first rows with very uneven tension looks neat after blocking. It is very soft and I would say "calm" - if this could be an attribute of yarn. :-)

Příze je pro tuhle techniku výborná! S jemným chloupkem, neklouže a po vypnutí se krásně vyrovnaly i moje první řady, které předtím vypadaly poněkud rozcuchaně kvůli nerovnoměrnému napětí příze. Vytváří na dotek měkkou pleteninu, řekla bych až trochu chladivou. Nemám odvahu čepici nosit venku (asi ji dostane dcerka, která v ní vypadá kouzelně), ale myslím, že citlivé jedince by mohla trochu kousat.


Thank you for reading!/ Děkuji za Váš čas!

5 comments:

  1. Hi Tereza, the hat is sooo beautiful!
    Thank you for your comment under my post. The yarn you inquired about is Malabrigo Silkpaca. One of my favourites. I'm opening an online yarn shop next week and of course my favourite Malabrigo yarns had to be there :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, a new yarn shop is coming! Congratulations!!! Malabrigo Silkpaca, hmmm... looks really beautiful, I´m adding it to my shopping list. :-)

      Thank you, the hat is really beautiful and cute on my daughter, I agree. I am going to re-block it in order to improve its baggy shape.

      Delete
  2. Čepice je moc krásná, mám ráda přesně tyto barvy a ten vzor... no prostě dokonalá :) Jsem letní typ, to asi vysvětluje vše. Jste moc šikovná :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji, Peti! A vítám Tě zde! :-) Čepici už mám nachystanou ve skříni na podzimní/ zimní sezónu, uvidím, jak se osvědčí a zda se o ni s dcerkou budeme přetahovat...

      Delete
  3. COULD YOU SEND THE COMPLETE PATTERN,AND USA YARN SHOP PLEASE

    ReplyDelete