Sunday, September 27, 2015

Tehdy a nyní: Winter Scarf

Ravelry stránka: Winter Scarf.
Stav: vypáráno.
Hodnocení: 3 (1-5 jako ve škole).
"Cesta byla cílem. 
Nadšeně a s láskou jsem ji pletla, málo a nerada nosila."

Musím říct, že úspěch této šály na Ravelry a časté dotazy k ní byly jedním z impulzů pro psaní této nové rubriky. Upletla jsem ji před 8 lety, v roce 2007, v době, kdy jsem pro sebe objevila Ravelry a moje pletení nabralo úplně jiný směr a obrátky. Otevřel se přede mnou obrovský úžasný svět, pletení zaměstnávalo mou mysl i ruce, byla jsem naprosto pohlcená a nadšená.

Byla jsem nováček, všechno pro mě bylo nové, učila jsem se základní věci a strašně mě to bavilo. Motivace byla o to větší, že se moje věci ostatním líbily, dostávaly srdíčka a to mě hnalo stále vpřed. A pak přišla tahle šála. Upletla jsem ji za 4 dny (!!!), pro mě v naprosto rekordním čase, užívala si každé oko a těšila se, až se s vámi podělím o výsledek. A pak to přišlo, vložila jsem fotky a doufala, že alespoň několika lidem se bude líbit tak jako mně. 

Do hodiny měla šála přes 50 srdíček! Nevěřícně jsem seděla u počítače a s každým dalším obnovením stránky počet rostl a rostl. Do druhého dne jich bylo snad přes 200!!! A takto to šlo dál, nečekaný raketový úspěch! 

Jen jsem zářila a nechápala, jak je to možné. Vždyť mne na Ravelry nikdo neznal, neměla jsem kolem sebe početnou skupinu přátel, byla jsem začátečník, který skoro nic neumí, fotky jsem si fotila amatérsky u zrcadla sama doma v pošmourném dni na konci listopadu a ani je neuměla upravit...! 

Postupem doby jsem pochopila, že popularita se neřídí logickými pravidly a často bývá nespravedlivá, ale mou radost to nezmenšilo. 

Co je na ní úžasné:

Upřímně?! Pro mě asi ten příběh, radost, kterou mi přinesla a to, co jsem se na ní naučila (oka, lázeň ve vroucí vodě, pletení s Knit Pro Chunky). O tom, jak ráda jsem ji pletla, svědčí i foto v záhlaví tohoto blogu. :-) Jinak je to věc, která se ke mně vůbec nehodí... ale hezky hřála, to je pravda. 

Co je na ní špatně: 
  • Barva. Jsem chladný zimní typ a tato přírodní bílá barva mi nesluší. 
  • Velikost a styl. Jsem drobnější a tahle šála byla pro mou postavu příliš mohutná. Když jsem ji omotala vícekrát, vypadalo to, že mám krk v sádrovém krunýři. Když jsem ji nechala volnější, pořád někam padala a motala se, kam neměla. Nejlépe vypadala nikoli s kabátem, ale jen k šatům jako na fotce. Do mrazu poněkud nepraktická kombinace... (Obecně si všimněte, jak často se tyto mohutné šály a nákrčníky fotí jen s tílkem, tričkem a ne s kabátem. S lehkým oblečením vytvoří zajímavý stylový kontrast, s kabátem už to není pro každého.) V neposlední řadě byla relativně těžká, téměř 400 gr je dost.
  • Příze. Jakkoli lázeň ve vroucí ve vodě a pletení dvojitou přízí určitě pomohly, stále trochu pouštěla chloupky. Nosím černý kabát. K tomu asi není co dodat...? Eskimo (jednoduché) už bych opravdu nepletla na větších než 5 mm jehlicích. Příze pokojně odpočívá vypáraná a hodlám ji letos zpracovat do nějakého "home decor" projektu. Zatím nevím, jestli to bude pléd nebo polštář... Vypáraná příze vypadá pro takovou věc jako stvořená: vlákna se do sebe zapustila, malinko zplstnatěla, má krásnou texturu a rustikální vzhled. Těším se! 

A zaslouží si tedy těch 901 srdíček, za které všem moc děkuji? Těžká otázka... Kdo si ji dal do oblíbených, měl pro to svůj důvod a já jen doufám, že si přečte i toto "B" a nebude opakovat mé chyby.


Děkuji za Váš čas!






3 comments:

  1. Ahoj, taky jsem chladny zimni typ a sehnat salu, kulicha nebo svetr ve snehobile barve je fakt problem. Vesmes maji vsude bilou s nadechem do kremove apod.

    ReplyDelete
  2. Zdravím Radko! :-) Jj, je to trochu potíž, zvlášť pokud má být materiál přírodní - čistá vlna nemůže být nikdy sněhobílá, vždy bude trochu s nádechem. V zásobách mám nasyslena 4 klubka DROPS Ice (55% bavlna, 45% akryl), je stejně silná jako Eskimo a ta je opravdu sněhobílá! (Už se bohužel neprodává.) Díky složení ani nemůže pouštět chloupky. :-))) Najít se tedy určitě dá, ale bude to kompromis, co se složení týká.

    ReplyDelete
  3. No Deposit Bonus - DrmCD
    No Deposit Bonus 이천 출장샵광주광역 출장안마 No Deposit Bonus, bonus code: 경상남도 출장안마 Nodeposit1. Get a free welcome bonus of 100% up to $1000, 1st Deposit Bonus: 100% 서산 출장마사지 Match Bonus up 광명 출장마사지 to

    ReplyDelete